יום חמישי, 13 במאי 2010

כל האמת על קרינה סלולרית

בס"ד

• האנטנות לא מסוכנות

• לא נכון, מחקרים רבים (גם בארץ בבי"ח שיבא, קפלן ומכון וייצמן) הוכיחו קשר ישיר בין חשיפה לקרינה לעלייה משמעותית בסיכון להתפתחות גידולים בגוף, כאבי ראש, הפרעות נוירולוגיות וחשיפה מסוכנת לזיהומים

• קרינה נמוכה לא מסוכנת

• ברמות גבוהות של קרינה נוגדי החמצון בגוף ממהרים להגן ולתקן את האזורים שניזוקו בגוף. אולם ברמה נמוכה נוגדי החמצון לא מופעלים בדרך זו ההשפעה מצטברת והבעיה מתגלה בשלב מאוחר יותר

• התקן הישראלי לחשיפה לקרינה מחמיר יותר מתקנים אחרים בעולם

• לא נכון, התקן הישראלי מתיר W/cm²µ40 (מיקרו וואט לסנטימטר מרובע) ו W/cm²µ100 בדור השלישי (!!!) כאשר במקומות אחרים (כגון: איטליה, שוויץ, רוסיה, קנדה ועוד) מתירים רק W/cm²µ10 – 2.4. יש לציין את תקן זלצבורג באוסטריה שעומד על W/cm²µ0.1 .

מחקרים מראים כי קרינה בין 0.2 ל8 מיקרו וואט עלולה לגרום ללוקמיה (סרטן הדם) בילדים ליד משדרים.

• יותר אנטנות = פחות קרינה

• לא נכון, האנטנות פולטות קרינה 24 שעות X 365 יום בשנה כך שאפילו אם בשיחה בודדת הקרינה קטנה ממכשיר הטלפון הסלולרי, סך החשיפה לקרינה הסביבתית מהאנטנות גדל משמעותית. בנוסף, גם מי שלא מדבר (למשל ילדים...) חשוף לקרינה כל הזמן.

במבחן התוצאה אנשים חלו בסרטן בסמיכות לאנטנות (עוספייה, בית שמש, קרית גת ועוד)

• מרחק של 5 מטר מהאנטנות מספיק בטוח

• לא נכון, לדעת המומחים יש לשמור על טווח בטיחות של 150 מטר לפחות מאנטנה (יש הסוברים 200 מטר!). גני הילדים שלנו נמצאים כ-75 מטר מהאנטנות!!!

• יש מחקרים לכאן ולכאן

• משרד הבריאות קבע את "עקרון הזהירות המונעת" כלומר אם יש חשש אפשרי לסיכון בריאותי לא מסתכנים (ולכן לא נהיה שפני ניסיון). לכן יש מקום ליזום פעולות להקטנת הסכנות האפשריות הכרוכות בחשיפה למוקדי שידור.

• אין הוכחה שילדים פגיעים יותר

• לא נכון, משרד הבריאות הישראלי ממליץ להקפיד במיוחד על כללי הזהירות בילדים כיוון שהם רגישים יותר להתפתחות סרטן בעקבות חשיפה לגורמים מסרטנים !!!

• יש תקדימים למספר רב של אנטנות במקום אחד

• לא נכון, בגג קניון דולב יש לפחות 12 אנטנות (עדיין לא ברור מספר האנטנות של מירס) של כל ארבעת החברות הסלולריות דבר שלא קיים באף מקום בארץ (פי 12 קרינה מאנטנה בודדת !!!)

• אין מה לעשות, לא נצליח להיאבק בחברות הגדולות

• לא נכון, לנו התושבים יש הרבה מה לעשות !!! מאבקים דומים בבית שמש (נחל לכיש, דולב, שביל הגיחון) ובמקומות אחרים בארץ (רמת גן, גבעתיים) הצליחו להסיר את האנטנות. אנו פועלים במספר מישורים: משפטי, מוניציפאלי ומחאה ציבורית. בזמן הקרוב יפורסמו צעדי המחאה.

להצטרפות ומידע - מטה המאבק removeantennas@gmail.com

ובבלוג: www.removeantennas.blogspot.com

מחקר של מכון וייצמן: תאים חיים מגיבים לקרינה מטלפונים סלולריים 2/9/07 The Marker

מחקר חדש של מכון וייצמן מגלה כי תאים חיים מגיבים לקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים. לפי המחקר שערכו פרופ' רוני זגר חוקר סרטן מהמחלקה לבקרה ביולוגית וד"ר יוסף פרידמן, נמצא כי תאים חיים יכולים לקלוט מסרים מטלפונים סלולריים. בתוך חמש דקות, התאים החלו ליצור את החומר ERK, חומר טבעי המעורר צמיחה וחלוקת תאים. פרופ' זגר אמר כי רמות הקרינה בה עשו שימוש היו עשירית מזו הנפלטת ממרבית הטלפונים הסלולרים.

"ככל שמצטברים המחקרים, קשה יותר להסתיר את העובדה שהממצאים מצביעים בעקשנות על עלייה בסיכון לגידולים לאחר שימוש בסלולרי לטווח ארוך. הממצאים האלה עולים הן ממחקרים עצמאיים שביצעו חוקרים כמו פרופ' הרדל, שמצא עלייה של פי 4.2 בסיכון לגידול סרטני במוח" (ynet)

"האם הסיכון מקרינה סלולרית גדול יותר לילדים מאשר למבוגרים?
בהחלט, וזה בגלל שלוש סיבות:

א. תהודת הראש של ילדים מתאימה יותר לתדירות MHz 700 הקרובה לתדירות הסלולרים, מאשר תהודת המבוגרים (המתאימה לתדירות MHz 400 ) , לכן סופג ראש הילד כ- %30-%40 יותר אנרגיה (שונברון ועמיתיו 1998).

ב. אצל ילדים יש הרבה יותר תאים מתחלקים, שה-DNA שלהם פגיע במיוחד.

ג. אצל ילדים מתפתחת מערכת העצבים, והיא פגיעה ביותר" (ד"ר זמיר פ. שליטא 22.11.2003)

מאבקים שהצליחו:

"ניצחון לדיירי חניתה 1 במאבק להסרת האנטנה הסלולרית
מאת נועה קושרק
בספטמבר גילו דיירי בניין בגבעתיים את האנטנה, בשבוע שעבר הסירה חברת "סלקום" את מתקן השידור האלחוטי מגג הבית" (הארץ 18.05.09)

"אמש ( 8/12 ) המאבק בן מספר החודשים להסרת אנטנות סלולר של חברת סלקום מגג קניון גבעתיים נשא פרי, כאשר האנטנות הוסרו כליל על ידי החברה. צעד זה של סלקום בא לאחר פעילות משותפת של תושבי האזור עם ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר, מנהל קניון גבעתיים מר שמואל בין מנכ"ל קבוצת עזריאלי מר פאר נדיר והכיסוי התקשורתי הנרחב בנושא, מול חברת סלקום בדרישה חד משמעית להוריד את האנטנות."(גבעתיים-נט 09.12.09)

"קריית-גת: 20% מתלמידי ביה"ס "שפרינצק" עזבו

שבעה ילדים הלומדים בבית הספר לקו בסרטן בעשור האחרון וחמישה מהם מתו. המקרה האחרון אירע בחודש שעבר והדאגה של ההורים רק הולכת ומתגברת ככל ששנת הלימודים מתקרבת". (ynet 31.08.09)

אזהרות משרד הבריאות:

במשרד הבריאות ממליצים לנהוג ב"זהירות מונעת" בשימוש בסלולר. עוד ממליצים במשרד הבריאות להרחיק ככל האפשר ילדים ממכשירי הטלפון הסלולרי משום שהם רגישים יותר להתפתחותם של גידולים סרטניים.(גלובס 27.07.07)

הפניות למידע:

http://www.antenot.co.il/index.php?goto=bep

http://dorontal.net/Cell_Phone_FAQ.htm#57

http://www.planetnana.co.il/4x4xm/CellAnt.htm

http://krina.org/taxonomy/term/807/9/

מידע על הפגנה:

יום שישי הבא ח' סיוון (21/05) בשעה 8:00

נתכנס כולנו עם ילדנו בגן מול הקניון להפגנת מחאה

לא ניתן לסכן את ילדנו



3 תגובות:

  1. כל הכבוד ובהצלחה.

    אם אתה צריך עזרה צור קשר ל
    norad4u@gmail.com

    השבמחק
  2. האם הטענה שמכשירים עם קרינה נמוכה כן גורמים לסרטן מאוחר יותר מבוססת על מחקר רפאי כלשהו? האם מכשיר עם 0.31 סאר עם אוזניה רגילה בעיתי גם כן?רק מחקרים בבקשה

    השבמחק
  3. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום החשיפה והמודעות לקרינה הרבה יותר גבוהים מאשר בעבר ולכן הלחץ והפחד גובר.
    נכון שקרינה סלולרית בבית אינה בריאה ולא מומלץ להגיע לרמות קרינה גבוהות במקום מגורים אבל בגלל התפתחות הטכנולוגיה והשימוש הרפואי בקרינה החשיפה כמובן עולה.
    אני חושב שמי שדואג מאוד בגלל החשיפה לקרינה צריך להזמין לביתו מודד קרינה מוסמך כזה שיוכל לעזור למדוד את רמת הקרינה בבית וכמובן להמליץ על שיטוות כאלה או אחרות על מנת למגן את הבית מפני הקרינה.

    השבמחק